Persbericht – ‘DE GENOCIDE OP ARAMEEËRS IN HET KORT’

‘DE GENOCIDE OP ARAMEEËRS IN HET KORT’ – Een nieuw boek van Johnny Shabo

In 1915 werd er genocide gepleegd op Arameeërs en andere christelijke minderheden in het Turks- Ottomaanse Rijk. Deze volkerenmoord staat bekend als de Armeense genocide. In dit boek maakt Johnny Shabo op een indrukwekkende wijze duidelijk hoe de genocide op Arameeërs verliep. Gebruikmakend van tientallen bronnen geeft hij een uitgebalanceerd beeld van deze zwarte bladzijde uit de wereldgeschiedenis.

“In 1915 vond een genocide plaats op vele christelijke volken in het Ottomaanse rijk. Het is van groot belang dat dit boek nu de bewuste strategie en oorzaken van deze genocide beschrijft want de nazaten van de overlevenden werden opnieuw slachtoffer van genocide, dit keer begaan door ISIS in Syrië̈en Irak. Een cynischer voorbeeld dat we niet leren van de geschiedenis is nauwelijks denkbaar. Juist daarom is dit boek ‘de genocide op Arameeërs in het kort’ van groot belang.”

Tweede Kamerlid dr. Pieter Omtzigt

‘DE GENOCIDE OP ARAMEEËRS IN HET KORT’ (ISBN: 9789402176728) is gepubliceerd via Brave New Books. Het boek is vanaf 25 juni 2018 te koop bij bol.com. Prijs: €15,00

Over Johnny Shabo
Johnny Shabo (MSc) is de huidige voorzitter van de Aramese Federatie in Nederland. Hij speelde een prominente rol in het proces van de toenemende belangstelling voor de genocide op Arameeërs die plaatsvond in het Turks-Ottomaanse Rijk. Door middel van lezingen, toespraken, ingezonden stukken en intensief lobbywerk wist hij deze bijna vergeten genocide onder de aandacht te brengen. Onder zijn leiding werd het opkomen voor de rechten van de vervolgde Aramese christenen in het Midden-Oosten een speerpunt van de Aramese Federatie.

Download het persbericht als een pdf-bestand via het onderstaande url: 2018-06-18 DE GENOCIDE OP ARAMEEERS IN HET KORT

Pieter Omtzigt

Advertenties